Viešojo kalbėjimo ir oratorystės meno mokykla

Dažniausios prezentacijų metu daromos klaidos

diapositivas-de-GoogleŠiuo metu jau būtų sudėtinga įsivaizduoti savo pristatymą be skaidrių, jos tapo mūsų kasdienybė, neatsiejama dalis nuo kalbos. Knygos „Pergalingos prezentacijos“ autorius Jerry Weissman teigia, kad per dieną „Microsoft PowerPoint“ skaidrėmis yra pristatoma 30 milijonų prezentacijų. Sutikime, kad visiems bent jau keletą kartų yra tekę girdėti prezentaciją, kurios metu norisi saldžiai pamiegoti ir kuo greičiau dingti iš auditorijos. Kita vertus, skaidrės gali būti efektyvi priemonė, padėsianti pristatyti savo darbą, sudominti auditoriją. Tačiau labai svarbu mokėti skaidres išnaudoti tinkamai ir žinoti pagrindines taisykles, labai svarbu aptarti kokių klaidų reikėtų išvengti ruošiantis pristatymui.

Pagrindinės minties nebuvimas. Būna tokių atvejų, kai dalyvaujame pristatyme, o jam pasibaigus galvojame: „Apie ką čia jis buvo?“. Liekame nesupratę, ką kalbėtojas norėjo pasakyti, kokia jo pagrindinė mintis, kokia pagrindinė siunčiama žinutė. Todėl labai svarbu, ruošiantis kalbai nusistatyti pagrindinį kalbos tikslą, mintį, ką savo pranešimu ir prezentacija NORIU pasakyti auditorijai.

Naudos klausytojams nebuvimas. Dažnas atvejis, kai auditorija nesupratusi kalbėtojo pagrindinės siunčiamos žinutės, užduoda klausimą sau: „O kas man iš to?“, „Ką sėdėdamas ir klausydamas šį pusvalandį sužinojau naujo?“. Tad prieš prezentaciją vertėtų apsvarstyti, kaip klausytojai galėtų pasinaudoti pateikta informacija, galima pristatymo pradžioje paminėti, kodėl prezentacija bus svarbi kiekvienam klausytojui.

Neaiški struktūra. Ne retai galime pastebėti, kaip kalbėtojo mintys „šokinėja“ viena nuo kitos. Kalboje trūksta nuoseklumo, mintys dėstomos taip painiai, kad klausytojai jų nebespėja sekti. Tokiu atveju būnant klausytojo pozicijoje galima pagalvoti: „Palauk, palauk, o kaip staiga nuo vienos minties tu priėjai prie kitos ir kuo tai susiję su tuo, apie ką tu kalbi?“. Reikia turėti mintyje, kad tai, kas vienam yra aišku ir savaime suprantama, kitam gali būti visiškai priešingai.

Smulkmenų gausa. Kartais pasakotojas pagrindinę mintį „apipila“ mažomis, smulkiomis detalėmis, jog klausytojui darosi sunku suprasti pagrindinę pranešimo žinutę. Jūsų ruoštoje skaidrėje turėtų būti viena pagrindinė mintis, pateikta kuo trumpiau ir aiškiau. Kai skaidrėje klausytojas mato ilgą tekstą, kuriame gausu nereikalingų žodžių, darosi sunku apdoroti informaciją. Klausytojas neturėtų  galvoti: „O ką tai reiškia, kas tai yra?“. Reikėtų išvengti mažai reikšmingų, techninių, sudėtingų žodžių, sakinių, kurie be reikalo „apkrauna“ tekstą.

Per ilga/ trumpa. Labai svarbu kalbą pabandyti pasakyti iš anksto ir susiplanuoti jos trukmės laiką. Kalba su skaidrėmis gali būti labai įdomi, informatyvi, tačiau jei ji užsitęs per ilgai, auditorija liks nepatenkinta ir nuobodžiaujanti. Su per trumpa kalba situacija panaši, klausytojai gali būti likę nesupratę siunčiamos žinutės, kadangi nebus spėję apdoroti gautos informacijos. Kiekvienas kalbėtojas turi įtilpti į laiko „rėmus“, kuriam jei yra skirti.

Skaitydamas tekstą pagalvojai, kad ir pats kartais darai šias klaidas? ;/

NESNAUSK, atkeliauk pas mus į Oratorių mokyklą, kurioje daug praktikuosimės ir Tavo prezentacija bus pavyzdinė. 😉

Straipsnis parengtas remiantis knyga „Pergalingos istorijos. Menas pasakoti savo istoriją“; internetiniais puslapiais  – www.kent.ac.uk/careers/presentationskills;  www.forbes.com/effective-presentation-skills-leadership-careers-rosenthal

Be raštiško Oratorių mokyklos sutikimo, tekstą kopijuoti yra draudžiama.

Pažvelk savo baimei į akis!

baime apsijuokti

Baimė apsijuokti

Ankstesnių nesėkmių baimė

Ankstesnių nesėkmių baimė

Baimė likti nesuprastam

Baimė likti nesuprastam