
Lavinkime vaikų viešojo kalbėjimo įgūdžius
Įvairių apklausų metu nustatyta, kad viena didžiausių žmonių baimių yra viešojo kalbėjimo baimė. Jungtinėse Amerikos Valstijose atlikti tyrimai atskleidė, kad kartais net mirties baimė nublanksta prieš viešojo kalbėjimo baimę. Tyrimo metu dalyvavę respondentai teigė, kad dažniausiai viešojo kalbėjimo baimę jaučia dėl to, kad darželyje ar mokykloje juos buvo kritikavę auklėtojai, mokytojai ar tėvai.
Dabar viešojoje erdvėje galime rasti įvairios informacijos, seminarų suaugusiems, kaip patobulinti viešojo kalbėjimo įgūdžius, kaip suvaldyti stresą, kaip nuraminti savo mintis ir balsą jo metu. Tačiau iškyla klausimai: kodėl viešojo kalbėjimo įgūdžių nėra mokomi mažieji? Kodėl su šia problema pradedame kovoti tik būdami studentais, o gal net ir dar vėliau? Kodėl švietimo įstaigose mažai yra kalbama apie viešojo kalbėjimo naudą? Iš to visgi galime pastebėti problemą, kad Lietuvoje trūksta neformaliojo ugdymo būrelių, siūlančių ilgalaikius viešojo kalbėjimo užsiėmimus vaikams.
Visuomenei, kol kas, dar yra sunkiai suvokiama, kad oratorystės įgūdžius reikia lavinti taip pat kaip kitas veiklas: mokintis šokti, dainuoti, žaisti futbolą ir kt.. Su vaikais reikia sistemingai dirbti, lavinti jų įgūdžius, suprasti juos, leisti mokytis iš savo ir iš kitų geriausių patirčių, reikia nuolatinio grįžtamojo ryšio, kas daroma gerai, o kas turėtų būti taisoma.
Šį rugsėjį Kaune duris atvėrė „Oratorių mokykla“, kurios tikslas ugdyti vaikų bendravimo, viešojo kalbėjimo įgūdžius. Pakalbinta mokyklos įkūrėja Vilma Kubilienė laikosi pozicijos jog: „Mokėjimas laisvai bendrauti, kalbėjimas viešai, rišlus minčių ir nuomonės dėstymas, nėra įgimtas talentas ir tai turi būti ugdoma nuo vaikystės. Šiuos įgūdžius reikia ugdyti lygiai taip pat, kaip ir bet kuriuos kitus. Vaikai turi būti mokinami bendravimo pagrindų, turi žinoti kaip valdyti kūno kalbą, balsą, praktikuoti streso nusiraminimo būdus, įveikti auditorijos baimę, pasitikėti savimi. Ir jeigu vaikams bus suteiktos sąlygos įveikti tą vieną dažniausių žmonijos baimių, dar tada, kai jie vaikai, vėliau, beaugdamai ir suaugę jie nebebijos ir bus tokie į kuriuos gera žiūrėti, su kuriais nepaprastai gera bendrauti, kurie drąsiai sieks savo svajonių, žodžiu – bus laimingi.“
Panašią poziciją „TED X Kaunas“ konferencijos metu išsakė ir lyderystės bei viešojo kalbėjimo, oratorystės treneris Igoris Vasiliauskas. Savo pasisakyme jis teigė: „Jog auklėtojai, mokytojai, švietimo mokslo darbuotojai, akademinės visuomenės nariai turi sukurti programas, kad vaikai viešojo kalbėjimo pradėtų mokytis dar būdami darželyje, mokykloje“. Anot jo, kai būni mažas daug lengviau mokytis.
Retas iš mūsų, kuris nuo mažų dienų buvo lavinamas kalbėti viešai, tad nenuostabu, kad šiuo metu kiekvienas išėjimas prieš auditoriją dažnam iš mūsų kainuoja daug pastangų, sukelia nerimastingas mintis. Tačiau šiais laikais dinamiška aplinka bei vis didesnius reikalavimus kelianti rinka reikalauja iš mūsų puikių sugėbėjimų pristatyti save ir įrodyti, kuo esi geresnis už kitus.Turime lavintis ne tik patys, bet ir suteikti mažiesiems galimybę susipažinti su viešojo kalbėjimo, retorikos menu. Reikia sudominti mažąjį, įtikinti jį ir vėliau gėrėtis puikiu darbo rezultatu, juk niekas negimė mokėdamas kalbėti.
Daugiau informacijos el.p.: info@oratoriumokykla.lt
Be raštiško Oratorių mokyklos sutikimo, tekstą kopijuoti yra draudžiama.