Viešojo kalbėjimo ir oratorystės meno mokykla

Kaip ugdyti vaikų kūrybiškumą?

istock_000012073096largeGera stebėti vaikus, paauglius vėliau ir studentus, suaugusius randančius įvairius problemos sprendimo būdus, gebančius kūrybiškai pažvelgti į situaciją ir ją išspręsti. Individo vaizduotė, kūrybingumas yra visų žmogaus pasiekimų šaltinis, tad šiuo metu kūrybiškumas ir gebėjimas ,,mąstyti“ kitaip – originaliai, yra itin vertinamos asmeninės savybės. Kaip teigia žymus Didžiosios Britanijos vaikų švietimo profesorius Ken Robinson, vaikai turi mokėti pasiūlyti novatoriškas mintis, netradicinius būdus, turi kuo dažniau naudotis savo vaizduote ir dažnai „galvoti plačiau už dėžės“ (angl. Think outside the box).

Knygų skaitymas.

Vaikų švietimu besidominčio profesoriaus Ken Robinson nuomone, vienas iš būdų lavinti vaikų kūrybiškumą, originalumą, tai juos sudominti skaityti knygas. Knygos yra ne tik puikus laisvalaikio praleidimo būdas, bet ir fantaziją lavinantis pomėgis. Pamatytas paveikslas knygoje gali būti įkvėpimo šaltiniu, moksleiviai matydami jį mintyse gali dėlioti įvykių seką, istorijos priešistorę, įvykių detales. Vaikams leidžiama improvizuoti ir susikurti tokį vaizdą galvoje kokio jie tik nori. Įdomu, kai vaikai turi galimybę pasirinkti skirtingas knygas: grožinę literatūrą, detektyvus, istorinę, fantastinę ir kt., tai leidžia paskatinti jų vaizduotę dirbti dar efektyviau.

Istorijų pasakojimas.

Istorijų kūrimas perskaičius knygą ne tik lavina vaikų kūrybinį mąstymą, tačiau ir visai šeima leidžia įsitraukti į šį smagų ir prasmingą laiko praleidimo būdą. Tėveliai vaikams gali padėti sukurti personažus, kurie būtų kuo detaliau apibūdinami, remiantis tiek perskaityta knyga, tiek pačio vaiko fantazija. Tėvai vaikus perskaičius knygą turėtų paskatinti mintyse susidėlioti istorijos vaizdą ir jį kuo išsamiau papasakoti artimiesiems. Taip pat, į istorijos pasakojimus galima įtraukti ir namų apyvokos daiktus, kuriuos naudojant vaikai gali kurti istorijas. Juk tuščia dėžė gali transformuotis į automobilį, lėktuvą ar lėlių namelį bei tapti pagrindiniu istorijos herojumi. Mokslininkas Ken Robinson pataria, kad reikėtų vaikus pagirti ir motyvuoti kurti istorijas, jos padeda jiems augti socialiai bei emociškai.

Meninė veikla.

Siūloma surasti tokią meno rūšį, kuri vaikui būtų įdomi, paskatintų jį domėtis, kurti, atsiskleisti jo gebėjimams, įsivaizduoti net ir pačius nerealiausius dalykus. Imtis meninės veiklos, tai puikus būdas ir tėveliams lavinti savo fantaziją, atitolti nuo darbinės veiklos ir rutininių rūpesčių. Vienas iš pasiūlymų – origami lankstymas, jis padeda susikoncentruoti ties savo tikslu, nuosekliai mąstyti, ugdyti kantrybę. Rankdarbiai suteikia galimybę sukurti ir pagaminti konkretų daiktą, vėliau sukūrus jį galima pasidalinti ir mintimis, kaip kilo mintis pagaminti tokį daiktą, sukurti jam istoriją ir ja pasidalinti garsiai su šeimos nariais, draugais.

O jei norisi ugdyti kūrybiškumą kitaip, kviečiame į Oratorių užsiėmimus, kuriuose kūrybiškumą laviname kiekvieną kartą pačiais įvairiausiai būdais. 😉 Smalsu kokiais? ATEIK! :)

Straipsnis parengtas remiantis internetiniu puslapiu: www.1stplace.uk.com

Be raštiško Oratorių mokyklos sutikimo, tekstą kopijuoti yra draudžiama.

 

Pažvelk savo baimei į akis!

Pabėgusių minčių baimė

Pabėgusių minčių baimė

Minčių dėstymo baimė

Minčių dėstymo baimė

Vertinimo baimė

Vertinimo baimė